13 Mart 2016 Pazar

İstiklal Marşı mı Mehter Marşı mı?

İstiklal Marşı mı Mehter Marşı mı?
Yeni nesil öğretmenler için bir hedef

Emektar ve tecrübeli öğretmenlerimin aflarına sığınarak;
Önce, Allah bir daha bu millete İstiklal Marşı yazdırmasın diyen üstadın duasına hep birlikte yürekten bir amin diyelim.

Bildiğiniz gibi biz okullarda haftayı İstiklal Marşı ile açıp, kapanışı da onunla yapıyoruz. Bu yıllardır böyle. Şimdiye kadar anladığım kadarıyla, bunu yapmamızın iki nedeni var.
Birincisi, yeni nesle bu milletin zorda kaldığında neler yapabileceğini göstermesidir.
İkincisi, ne kadar büyük olursak olalım, bir gün en başa dönmek zorunda kalabileceğimizi anlatır. Şiirsel, coşkulu, yer yer mahzun, ama her zaman iddialı bir çığlıkla anlatır yaşananları .
Japonların evlatlarını devamlı Hiroşima'ya götürmeleri, dünyanın onlara yaptığını unutturmamaları açısından yeterli bir hareket. İstiyorlar ki bir daha aynı zaafı göstermesinler. Daha çocuk yaşta görsünler, güçsüz olduklarında bu dünya onlara nasıl davranacak? Suriye'yi, Mısır'ı, Afganistan'ı değil, kendine yapılanı anlatıyor, unutturmuyor. Halk her zaman tetikte, güçlü, akıllı hareket etsin istiyor.
Bizde de Çanakkale var diyenler haklılar. Ama atladığımız bir şey daha var. "İstiklal Marşı"
Bizim on kıtalık İstiklal Marşımız, doksan yıllık Türkiye Cumhuriyetinin değil, bin yıllık Müslüman Türk Anadolu topraklarının İstiklal Marşıdır.
Bu milletin istikbaline atılan en büyük atom bombasının hala devam eden ölümcül etkisi, her ne olursa olsun bir daha yaşanmaması için ettiği duasıdır. Her zaman hatırlanmalı, hiç bir unutulmamalıdır. Her pazartesi sabahı göndere çekilen bayrağın gölgesinde, yağmur, çamur demeden okutulan o destanın önemi, ancak yeri ve zamanı geldiğinde tam olarak anlaşılacaktır. O güne kadar kıymetli, unutulmaması gereken aşikar bir ant, Yaradan'a son bir yakarış olarak dillerde muhafaza edilecektir. Bizim de gayretlerimizle.
Mesela biz öğretmenler olarak öğrencilerimize ilk önce İstiklal Marşını anlatmalıyız. Daha okuma yazma öğretmeye başlamadan, alfabenin ilk harfi olan e sesini bile vermeden önce. Pazartesi sabah okulun önünde, hep birlikte, avazımız çıktığı kadar bağırarak söylediğimiz şey neden yazıldı? Biz neden okuyoruz...
Yeni neslimiz gerçekten çok zeki.
Gelin şu işi bir düşünün.
Bilinmelidir ki biz okullarımızda öğrenci değil, nesil yetiştiriyoruz. Onların anlayacağı dilden konuşulduğunda, hepsi meseleyi anlıyor.
En azından bir kaç nesil sonra torunlarımız haftaya hep bir ağızdan hücum marşını okuyarak başlasın diye, her dersin arasına bir kaç dakika istiklal marşı hikayesi sıkıştırın. Her mısraından onların da seveceği heyecanlı bir öykü hikaye çıkarın.
Şu kısa öğretmenlik hayatımda gördüm ki, bir şeyi onları şaşırtarak anlattığınızda da çok daha hissederek , kalıcı bir şekilde öğreniyor, hemen benimsiyorlar. Meselenin içindeymiş gibi.
Diyorum ki bunun için, önce biz kendimiz için, İstiklal marşının güzel bir tefsirini çıkarmalıyız.
Örneğin, matematikte üçgenleri anlatırken piramitlerden örnekler verip Mısıra atlar, onları şaşırtacak bir kaç mumya masalının ardından Mehmet Akif'e değinip, önce onun şahsiyetini anlatabiliriz. Fen Bilimleri dersinde zaten canlılar konusunu işlerken Baytarlığından, dolayısıyla yine Akif'ten bahis açıp, İstiklal Marşından bahsedebiliriz.
Türkçe dersi için zaten paha biçilmez bir elmas cevherimiz var. Velhasıl kelam, İstiklal Marşımızı yalnızca futbol maçlarında Alpay Özalan gibi haykırarak okumakla kalmayalım, onlara gün be gün anlatalım...
Onlar zaten evlerinde bu kısa hikayeleri anne ve babalarına anlatacaklardır... Okulun toplumu eğitmesi, anne babaya öğüt vermekle değil, onların en kıymetlilerini doğru şekilde yetiştirmesiyle olur. Kim bilir, belki bir kaç nesil sonra çocuklarımız haftaya İstiklal Marşının ardından, bir de Hücum Marşı okuyarak başlar.
Neşe içinde...
Bir de, bu şanlı marşın bestesi artık eskimedi mi? Sizce de bu destansı mısralara uygun, duyguyu yansıtan, milli bir rengi, dokusu, kokusu ve ruhu olan bir bestenin zamanı gelmedi mi ?
Buyurun size bir kaç farklı İstiklal Marşı Örneği...
İsmet Özel Bestesiyle İstiklal Marşı

Benim de favorim -İstiklal Marşı Mehter Versiyonu-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder